Sunday 16 August 2009

...mer sprit...

Kan man bli annan än upprörd när en vän man trott varit nykter alkoholist i ett 10-tal år plötsligt ringer upp och pratat nonstop i 1 timme och 20 minuter. Så till den milda grad intensivt att det inte finns en chans att komma med ett inlägg under hela tiden för att få ett avslut på samtalet??
Av gamla erfarenheter har jag lärt mig att röstanalysera. Tonfall, ordval, intensitet i det sagda, you name it!
Min tanke var: Kan h*n vara riktigt nykter eller va fan pågår.....
Det kom då till min kännedom dagen därpå, att orsaken att vederbörande tydligen varit ganska osynlig med olika förevändningar som skäl, återgott till sitt betende för ca 1½ år sedan. I ärlighetens namn var det nog bland det sista jag hade trott och förväntat mig!!
Man upphör aldrig att förvånas.

No comments:

Post a Comment